Breman Haarlem Installatiebedrijf
Waarderveldweg 99 2031 BK Haarlem tel: 023 - 5319568 Extra informatie De 40 bedrijven van de Breman Haarlem Installatiebedrijf in Nederland en Duitsland zijn werkzaam op het gebied van:
Dankzij de unieke bundeling van een groot aantal zelfstandige bedrijven in één grote groep kan de Breman Installatiegroep zowel de voordelen van schaalgrootte als de voordelen van kleinschaligheid bieden. Historie In 1925 begon Tijmen Breman in Genemuiden een rijwielherstelbedrijf. Hij had ongetwijfeld niet voorzien dat zijn bedrijf zou uitgroeien tot de huidige Breman Installatiegroep. Maar achter de groei van het bedrijf tot wat het nu is, één van de grootste spelers in de installatiebranche, zat wel degelijk een visie. Breman Haarlem Installatiebedrijf zag en benutte de mogelijkheden die er kwamen. De vijf broers: Harm, Jan Willem, Reind, Piet en Roelof Jan, zonen van Tijmen Breman, zorgden samen voor grote groei van het bedrijf. In 1953 werden elektrische installaties en loodgieterswerk aangenomen. De komst van het aardgas in 1966 bood mogelijkheden voor het aanleggen van lokale en centrale verwarmingssystemen. En Breman groeide gestaag door. De Breman Installatiegroep kent sinds 1972 een unieke vorm van zeggenschap. De medewerkers hebben in dit zogenoemde ‘Breman-systeem’ evenveel zeggenschap over het bezit als de aandeelhouders. Het is de inzet van de medewerkers die het rendement bepaalt. Binnen de Breman Installatiegroep geldt daarom een goede winstdelingsregeling. De verantwoordelijke en betrokken medewerkers zijn de kracht van onze organisatie. Een uniek systeem Het unieke systeem komt voort uit de visie van Reind Breman, één van de vijf zonen van oprichter Tijmen Breman. Lang voordat bedrijven massaal beweerden dat ‘hun personeel hun kapitaal was’ bracht de Breman Installatiegroep die gedachte, vanuit christelijk-sociaal oogpunt, al in de praktijk. In 1971 bedacht Reind Breman het Breman-systeem. In 1972 werd het ingevoerd met de komst van een beheersmaatschappij. De Breman-structuur zorgt voor een ongekende binding tussen de organisatie en de medewerkers. U als klant profiteert hier van. |